Koszyk
Koszyk jest pusty

Nieruchomi pasażerowie

Komfort podczas podróży to coś, na co każdy zasługuje

Komfort podczas podróży to coś, na co każdy zasługuje

Na pokładzie naszych pociągów i autobusów staramy się zapewnić komfort wszystkim pasażerom. Składy pociągów są wyposażone w rampy umożliwiające bezpieczne i łatwe wsiadanie pasażerów na wózkach inwalidzkich, a nasze żółte autobusy oferują bezpłatny transport wózków inwalidzkich jako standardową usługę.

Pasażerowie z ograniczoną mobilnością w pociągach

Pojazdy przeznaczone do transportu nieruchomych pasażerów można znaleźć w systemie rezerwacji oznaczone symbolem wózka inwalidzkiego (patrz obrazek), znajdującym się w klasie Standard.

Ze względów technicznych możemy przewozić pasażerów na wózkach inwalidzkich o szerokości nie przekraczającej 60 cm i całkowitej wadze 300 kg (w tym klient). Niestety, nie możemy transportować wózków elektrycznych. Należy również pamiętać, że mamy standardowe pociągi ekspresowe, które nie są niskopodłogowe, a przestrzeń do poruszania się w pociągu jest ograniczona. Pociągi nie są wyposażone w toalety bez barier. Dodatkowo, nie ma specjalnie wyznaczonych miejsc dla pasażerów na wózkach inwalidzkich, więc pasażerowie będą musieli przesiąść się na standardowe miejsca.

Aby zapewnić transport, konieczne jest przestrzeganie terminów podanych poniżej dla konkretnych stacji odjazdu i przyjazdu. Należy pamiętać, że jeśli terminy te nie zostaną dotrzymane, transport może nie być możliwy.

vozickar astra en.png

Procedura rezerwacji transportu dla nieruchomych pasażerów na usługach kategorii RJ i R

    Korzystanie z naszej rampy

    1. Na stacjach Přerov, Studénka, Ostrava-Svinov, Ostrava-Stodolní, Ostrava hl. n., Bohumín, Litoměřice, Lysá nad Labem, Poděbrady, Vyškov transport jest możliwy przy użyciu naszej rampy. Transport należy zarezerwować co najmniej 24 godziny przed odjazdem pociągu ze stacji.

    2. Transport dla nieruchomych pasażerów do stacji Vyškov i Suchdol jest możliwy po wcześniejszym uzgodnieniu. Wynika to z braku gwarancji, że nasz pociąg przyjedzie na peron o wystarczającej wysokości do użycia rampy. Rezerwacja jest zatem wymagana co najmniej 24 godziny przed podróżą mailowo na adres vozickari@regiojet.cz.

    3. Na stacjach Velký Osek, Stará Boleslav, Všetaty, Mělník, Štětí, Ústí nad Labem–Střekov, Ústí nad Labem západ na linii R23 nie ma możliwości wsiadania/wysiadań dla nieruchomych pasażerów.

    Na stacjach, gdzie wysokość peronu nie pozwala na użycie naszej rampy (Hranice na Moravě, Havířov, Brno hl. n., Ostrava hl. n., Břeclav, Česká Třebová, Olomouc, Svinov, Praha hl. n., Pardubice, Bratislava, Košice, Kysak, Nové Mesto nad Váhom, Piešťany, Poprad-Tatry, Považská Bystrica, Púchov, Trenčianská Teplá, Trenčín, Trnava, Vienna Hbf), organizujemy zewnętrzną platformę. W związku z tym skontaktujemy się z Państwem telefonicznie w celu potwierdzenia rezerwacji. Proszę dokonać rezerwacji co najmniej 24 godziny przed odjazdem usługi.

    W wyjątkowych przypadkach mogą wystąpić zmiany. Z góry przepraszamy za wszelkie niedogodności.

    W następujących stacjach niestety nie ma możliwości transportu nieruchomych pasażerów, ponieważ ani nasze rampy, ani zewnętrzne platformy nie mogą być używane:

    Brno-Královo Pole, Brno-Židenice, Nezamyslice, Kojetín, Čadca, Vrútky, Martin, Liptovský Mikuláš, Ružomberok, Štrba, Spišská Nová Ves, Margecany, Bohumín (tylko linie RJ), Bystřice, Český Těšín, Návsí, Opava, Ostrava hl. n. (tylko linie RJ), Ostrava-Stodolní, Třinec - centrum, Zábřeh na Moravě, Bratislava-Vinohrady, Budapest, Déli pu, Gyor, Mosonmagyárovár, Vienna Meidling, Čop, Přemyšl, Kraków, Rzeszów, Budapest, Kellenfold

    Dodatkowo, na stacjach Velký Osek, Stará Boleslav, Všetaty, Mělník, Štětí, Ústí nad Labem–Střekov, Ústí nad Labem západ na linii R23 nie ma możliwości wsiadania/wysiadań dla nieruchomych pasażerów.

    • Zarezerwuj swój bilet w taryfie ZTP/P.
    • Następnie możesz zamówić rampę lub platformę i pomoc przy wsiadaniu/wysiadań mailowo na adres vozickari@regiojet.cz lub korzystając z poniższego przycisku.
    • Jeśli kupujesz bilet w naszych punktach sprzedaży, pracownik sprzedaży zamówi dla Ciebie mobilną platformę lub rampę.
    • Aby zamówić mobilną platformę lub rampę, możesz skontaktować się z naszą infolinią od 6:00 do 23:00 pod numerem +420 222 222 221.
    • Konieczne jest przestrzeganie określonych terminów przy dokonywaniu rezerwacji.
    • Zorganizujemy mobilną platformę lub rampę dla bezpiecznego wsiadania i wysiadania - online, telefonicznie lub w punkcie sprzedaży.
    • Przybądź na czas zgodnie z rozkładem odjazdu Twojego pociągu.
    • Personel przygotuje platformę, aby zapewnić bezpieczne i komfortowe wsiadanie.
    • Personel pokładowy RegioJet pomocny będzie podczas wsiadania.
    • Po wsiadaniu personel pokładowy będzie dostępny, aby pomóc w zajęciu miejsca.
    • Proces wysiadania będzie również obsługiwany na stacji docelowej.

Aby uzyskać więcej informacji na temat dostępności stacji, odwiedź strony Správa Železnic oraz ŽSR.

Pasażerowie z ograniczoną mobilnością w autobusach

Transport z osobistą pomocą

Pasażerowie z ograniczoną mobilnością i orientacją są transportowani naszymi żółtymi autobusami na wszystkich trasach, pod warunkiem, że mają swojego osobistego asystenta do pomocy przy wsiadaniu i wysiadaniu. Autobusy nie są bezbarierowe. Proszę pamiętać, że personel pokładowy nie zapewnia usług pomocy. Dziękujemy za zrozumienie.

Bezpłatny transport wózków inwalidzkich

Transport wózków inwalidzkich jest bezpłatny. Wózki inwalidzkie transportowane są w stanie złożonym w bagażniku. Dodatkowe warunki transportu pasażerów z ograniczoną mobilnością i orientacją określają obowiązujące Warunki przewozu.

Pasażerowie z ograniczoną mobilnością w autobusach